• Skribentens bildVeronica Stenborg

6/1 - Lima

Under natten hade vårt plan som skulle gå 20:10 blivit inställt och nya flighter blivit bokade, dessvärre hade vi blivit uppdelade på olika plan. Jag, Stefan, Ch och Julia var på samma medan mamma och pappa åkte för sig. Men inget att göra något åt, tiden vi landade då Arlanda var någorlunda samma som planerat. Så vi spenderade dagen som planerat.

Först ut efter frukost var att gå till Kennedy Park där det går runt massor av katter, så vi gick runt där och gosade med katterna en stund. Efter det gick vi till en annan park, Love Park som hade utsikt över vattnet. Vi valde att gå ner till vattnet och efter ett par våningar med trappor var vi nere på den steniga stranden och tittade på surfarna. Vi åt en glass och tog oss sedan tillbaka upp till staden och gick vidare till en stort shoppingcenter. Där åt vi lunch, glass och sedan bar det tillbaka till hotellet för att bli upphämtade och skjutsade till flygplatsen.

Mamma och pappas flyg gick först så de checkade in och gick igenom säkerhetskontrollen. Resten av oss väntade tills vår incheckning började någon timma senare. När vi fyra väl var framme vid disken fick vi veta att vårt plan inte gick förens imorgon kväll... Så lite smått chockade fick vi mat- och hotellvoucher ett hotell 3 minuter taxiresa från flygplatsen.

Så medan mamma och pappa var på väg hem, var jag, Stefan, Ch och Julia kvar i Lima i 26 timmar till.

Vi checkade in på hotellet, käkade middag och gick sedan och lade oss.