UP IN THE CLOUDS ON MY WAY TO UNKNOWN THINGS

Hem: Välkommen

7-8/1 - Hemresa

Efter en härlig sovmorgon i vårt hotellrum på Holiday Inn på andra sidan parkeringen från flygplatsen intog vi en långsam och lugn...

6/1 - Lima

Under natten hade vårt plan som skulle gå 20:10 blivit inställt och nya flighter blivit bokade, dessvärre hade vi blivit uppdelade på...

5/1 - Lima

Förmiddagen spenderades med att flyga från Cusco till Lima. Väl framme i Lima, efter ett försenat flyg, blev det en snabb lunch innan en...

4/1 - Machu Picchu

Tidig start med frukost och sedan utcheckning från hotellrummen. Vi ställde oss i kön till bussen som återigen skulle ta oss upp till...

3/1 - Machu Picchu

En tidig start, redan vid 5-tiden för att först ta oss 2h med bil till Ollantaytambo. Därifrån var det tågresa med Perurail för att ta...

2/2 - Cusco

En lugn morgon med god frukost på övre plan i hotellet. Vi började vid 9 med en guidad tur av Cusco. Först ut var Soltemplet mitt emot...

1/1 - Cusco

Efter en kort natt var vi uppe vid 6 för att äta frukost innan det bar iväg till flygplatsen (på andra sidan gatan) och flyg mot Cusco....

31/12 - Santa Cruz

Tidig uppgång och frukost då båten till land gick vid 7-tiden. Dagens första, och sista utflykten för Galapagos, gick till Rancho...

30/12 - Floreana Island

Dagens plan var att besöka Floreana Island. På förmiddagen besökte vi Punta Cormoran. På denna sida av ön gick vi en liten mindra...

29/12 - Española Island

Dagens första utflykt blev en 1h lång dingyride längs kanten av Punta Suarez. Egentligen skulle det varit en landstigning och utflykt på...

28/12 - San Cristobal Island

Efter en natt med många uppvak, i alla fall för mig, så klev vi upp vid 7-tiden för att kolla på Kicker Rock. Från en viss vinkel ser...

27/12 - Mot Galapagos!

Morgonen startade tidigt med upphämtning 6:00 för resa till flygplatsen. Väl på flygplatsen fick vi scanna igenom våra incheckade väskor...

26/12 - Quito

Frukosten bjöd på det vanliga; bröd, pålägg, varm mat, yoghurt och färsk frukt. Vid 8:30 hämtades vi upp av vår guide och chaufför för en...

25/12 - På resande fot

Efter ca 22-23h på resande fot har vi nu äntligen kommit fram till första destinationen - Quito! Kvällen bjöd på en enkel middag på...

Nu lämnar vi snöiga Sverige ❄️

Hej på er! Hoppas att er julafton varit underbar, det har i alla fall min varit. 🎄 I skrivande stund är familjen min på väg mot Arlanda...

Tidigare resor...

Hej på er, För att läsa om några av mina tidigare resor kan ni kika in på min gamla blogg: https://nocapaviftijapan.blogg.se/ Resor som...

Hem: Blog2

TREVLIGT ATT TRÄFFAS

Välkommen till min blogg, en plats där jag delar med mig av en av mina största intressen här i livet - resandet!
Ända sedan jag var liten har resandet varit en del av mitt liv. Att se andra kulturer, prova nya spännande maträtter, att se arkitekturen; allt som hör till en resa - är otroligt.

Under mina resor försöker jag alltid att hitta något som utmanar mig lite extra, en aktivitet eller upplevelse som pushar en utanför sin comfort zone. Resor är till för att kliva utanför hemma-bubblan.

3 snabba om mig:

*Min första utlandsresa var till Gran Canaria bara 5 veckor gammal.

*Jag hade under gymnasietiden praktik på ett stort hotell i Durban, Sydafrika.

*Jag har talassofobi (en orimlig rädsla för djupa och okända vatten), men utmanar mig själv ändå!

Jag hoppas att ni kommer tycka det är lika kul att följa mina äventyr som jag kommer ha att genomföra dem!